tauke

My photo
DOB 5/6/92. an investment analysis student in UITM Dungun Terengganu. i hate catching up,things are moving too fast nowdays.i'd prefer to live in my own constant world:)

bloggers

bile dah datang melawat blog saye ni,tinggalkan lah jejak anda dengan mengkomen entry saye ye:)

13.6.11

terbang pun fail!

pd satu hari ni,aku tgh otw balik ke rumah sewa dari kampus lah kan. then motor aku pulak tak lah tip top sgt mcm rempit rempit yg bwk EX5 kat luar sane. walaupun motor aku dikira sbg model motor yg still baru iaitu Ego yg baru ade colour pink hitam bagai. tp motor aku dah old school lah utk sebuah Ego. body pun sagat jalan punye lah. enjin dah menyanyi lagu mcm mcm pun. break pun tak mkn,kene break pakai selipar sikit :p

 nak di jd kan cerite nye, mase aku dah nak sampai ke rumah sewa aku tu, ada seekor burung merpati tak silap aku tgh bertenggek kat tgh tgh jalan tu. well,mengikut pengalaman aku hidup selame 19tahun ni,selalunye burung yg kat tgh jalan ni reti elak kenderaan yg mendatang. tp tak tahu lah ape yg malang sgt dgn nasib aku blh bertembung dgn burung yg satu dlm sejuta bodoh tak reti elak kenderaan. mase motor aku masih bergerak tu aku tgk burung tu stay je kat spot tu. then aku pun try break. like i've said lah. break motor aku tak makan. by the time aku dah nak langgar burung tu, baru lah burung tu terbang sikit nak elak. yg buat aku marah sgt kat burung ni is that dia terbang separuh jalan je and terlanggar kepale aku! KEPALA! nasib baik aku pakai helmet. korang bayangkan lah,kalau lalat terlanggar helmet pun dah terase mcm kene baling batu. ape tah lg kalau burung.

lepas dah hantuk kay kepale aku, aku pun pandang lah belakang. nasib baik burung tu tak mati.bile aku dah sampai ke bilik, aku pun cerite lah kat fatin. dia blh bantai gelak. sakit tahu? byk sgt mkn ikan kat ganu ni agak nye burung tu.tu yg jd bebal sikit. terbang pun fail!
please do leave your comment and dont forget to like this blog.hehe

No comments:

Post a Comment