tauke

My photo
DOB 5/6/92. an investment analysis student in UITM Dungun Terengganu. i hate catching up,things are moving too fast nowdays.i'd prefer to live in my own constant world:)

bloggers

bile dah datang melawat blog saye ni,tinggalkan lah jejak anda dengan mengkomen entry saye ye:)

24.1.11

hebat lah anda ni

mmg jd trend sekarang bdk bdk ppuan pakai tudung malas&selendang dll. just because kauorg ikut trend masih tak membukti yg kau tu bagus sgt. tudung?tudung je. bkn nye tutup aurat. jauh berbeza ye syg syg. cine pun blh takat pakai kain kat ats kepala&lengan pjg. aku sgt sgt kagum dgn ppuan ppuan yg lengkap menutup aurat. aku sgt sgt berharap suatu hari nnt aku dpt kuatkan diri aku&menutup aurat dgn lengkap.

even makcik makcik pun dah sampai ke pertengahan umur pun masih ade yg tak menutup aurat dgn lengkap. mungkin semua ni blh diperslhkn kat mentality masyarakat malaysia ni. pakai tudung dah cukup dah. so makcik makcik yg mendengar sgt kate kate masyarakat tu pun ikut je. sampai ke tue tak sedar sedar. situasi mcm tu agak menyedihkan.

teenage girls yg bergaya bkn main vouge eventhough memakai tudung atau shawl pun satu. tak slh pun melatih diri sedikit demi sedikit tp ade segelintir ni aku tgk agak menyakitkan hati sikit. seolah olah berlagak bagus. mmg awk nmpk lawa,ayu molek btl. lawa shawl awk tu. lawa kaftan awk tu. kaftan tu pun takde function sgt. ibarat dress,tp cume pjg je. tak pe. awk tetap nmpk ayu kan. manis belake. tp knp mesti berlagak? berlagak baik. berlagak kaya lg tu.

I KNOW IM NOT GOD but cikgu aku ppernah kate, kalau seorg tu selalu bersolat tp masih berperangai mcm tak pernah di ajar makne nye theres something wrong with his or her solat lah. perbaiki kan ye syg. aku harap sgt org berperangai mcm kau takkde kat muke bumi ni agar lebih seronok & motivated nye aku melihat kaum kaum muslimah ni.

so,buat mase ini aku still tak suke gelakat awk. awk kate awk syg Islam,Islam sbg ad Din awk. tp in the same time awk berlagak dgn harta bende awk. untuk ape? kalau org miskin tgk mesti menitis air mate dia. awk seronok lah kan dgn life awk yg sempurna sgt tu. bila org lain kate dia pernah pergi luar ngra,awk pun nak tunjuk lah yg awk pun mampu pergi luar ngra. bkn awk sorang je syg. haishhh ape la awk ni. kesiannnnn
please do leave your comment and dont forget to like this blog.hehe

No comments:

Post a Comment